افزایش درک مطلب در زبان آموزان

خواندن را با نوشتن، گوش دادن و یا صحبت کردن ترکیب کنید .

خواندن مؤثر به تنهایی اتفاق نمی‌افتد. این مهارت از فرایندهای تفکری زبان آموزان استفاده می‌کند و به بهترین شکل ممکن با بقیه مهارت‌ها ترکیب می‌شود.

برای مثال، می‌توانید از دانش آموزان سطح متوسط و پیشرفته بخواهید تا به موسیقی بدون کلام که مربوط به یک متن است، گوش دهند (به عنوان مثال، موسیقی فیلم در مورد زندگینامه یا یک رویداد تاریخی). هنگام گوش دادن به این موسیقی، دانش آموزان از تصورات خود و تکنیک‌های حدس زدن، استفاده می‌کنند.

سپس شما به آن‌ها برخی از کلمات تصادفی یا عنوان متن را نشان می‌دهید. به این ترتیب آن‌ها به تدریج با واژگان جدید، مفاهیم متن و یا طرح موجود در یک داستان طولانی‌تر‌ آشنا می‌شوند.

همچنین فعالیت‌های پس از خواندن می‌تواند شامل نقش بازی کردن، بحث و یا مناظره باشد. نوشتن یک داستان خنده‌دار جایگزین بر اساس متن و یا نقد کتاب در گروه‌ها، این موضوع را جالب‌تر می‌کند و مهارت خواندن را از بقیه مهارت‌ها جدا نمی‌کند!

در کل، تکنیک‌های حدس زدن، پیش‌بینی، سطحی خواندن متن، خواندن به صورت جزئی و خواندن برای اطلاعات دقیق یا خاص می‌توانند با فعالیت‌های محرک پیش از خواندن ترکیب شوند. مهارت‌های خواندن را می‌توان به مهارت‌های زبانی دیگر با استفاده از فعالیت‌های در حین خواندن و یا فعالیت‌های بعد از خواندن، ترکیب کرد.

ترویج مطالعه گسترده

اجازه بدهید قبل از ادامه دادن، یک موضوع را بررسی کنیم. مطالعه گسترده (Extensive Reading) به فرآیندی لذت‌بخش و طولانی مرتبط است که به آهستگی توسط خود دانش آموزان، اغلب در خانه و یا در زمان آزاد آن‌ها انجام می‌شود. خواندن فشرده (Intensive Reading) با آسودگی کمتر و معمولاً با کمک یک معلم انجام می‌شود.

باید به خاطر داشته باشید که خواندن گسترده خوشایند است و به برنامه‌ریزی خوب از سوی شما نیاز دارد. شما نمی‌توانید به سادگی از آن‌ها بخواهید، به تنهایی کتاب بخوانند و از آن لذت ببرند.

چه نوع منابع، مواد و ایده‌هایی برای ترویج مطالعه گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ اول، انواع کتاب‌های درجه‌بندی‌شده (مناسب سن و سطح زبان‌آموز) همان چیزی هستند که شما باید با آن شروع کنید. اگر کتابخانه مدرسه شامل چنین کتاب‌هایی است، خوش‌شانس هستید. در غیر این صورت، شما باید تصمیم بگیرید که چگونه دانش آموزان می‌توانند آن‌ها را به دست آورند.

از دانش آموزان بخواهید که با توجه به عنوان کتاب خاصی که انتخاب کرده‌اند، انجمن‌های کوچک کتاب را تشکیل دهند. بسته به نوع کتابی که هر گروه برای مطالعه و تحقیق انتخاب کرده ‌است، فعالیت‌ها می‌توانند متفاوت باشند. به طور کلی، شما باید تا حد امکان خلاق باشید!

ایجاد آمادگی مهارت‌های خواندن برای امتحانات زبان

بسته به اینکه دانش آموزان در حال آمادگی برای چه آزمونی هستند، خواندن همیشه یک بخش سخت و دشوار است و داوطلبان باید برای آن آماده باشند. امتحانات معتبر بین‌المللی کمبریج (PET، FCE، Advanced، CPE و IELTS) یا امتحانات میشیگان (ECCE یا ECPE) نکات ویژه‌ای را به داوطلبان و معلمان در رابطه با بخش‌های خواندن ارائه می‌دهند.

به طور کلی، تکنیک‌های لازم برای مدیریت بخش خواندن در آزمون‌های مختلف عبارت‌اند از مدیریت خوب زمان، خواندن برای فهمیدن اصل مطلب، توجه نکردن به همه کلمات نامعلوم، جزءبه‌جزء خواندن متون و فهمیدن لایه‌های نهفته متن (یعنی کلمات، عبارات یا کل جملات) که در آن‌ها پاسخ به سؤالات پیدا می‌شود.

به عنوان معلمان زبان انگلیسی، ما باید به خاطر داشته باشیم که مهارت‌های مؤثر خواندن، دانش آموزان را تبدیل به خوانندگان بهتر و در نتیجه زبان آموزان بهتر می‌کند. علاوه بر این، فعالیت‌های کلاسی باید به طور خلاقانه با مهارت‌های دیگر مرتبط باشند تا به یادگیری مؤثر زبان منجر شوند.

چرا دانش‌آموزانی که زبان انگلیسی یاد می‌گیرند، باید مهارت‌های خوب خواندن را کسب کنند؟

اول از همه فراموش نکنید که خواندن و گوش دادن جزء مهارت‌های دریافتی (Receptive Skills) هستند، چون آن‌ها راه‌هایی هستند که ما اطلاعات را از زبان دریافت می‌کنیم. با استفاده از مهارت‌های دریافتی، می‌توانیم حالت نوشتاری و گفتاری زبان را درک کنیم. از طرف دیگر، نوشتن و صحبت کردن، مهارت‌های تولیدی (Productive Skills) نامیده می‌شوند، زیرا آن‌ها باید به طور فعال تولید شوند.

برای اینکه دانش آموزان انگلیسی قادر به درک متون نوشتاری ساده (جملات کوتاه، مقالات کوتاه، عناوین رومه‌ها و ) یا متن‌های طولانی باشند، نیاز است که فرآیندهای پیچیده تفکری توسعه داده شوند و اجرا شوند. دانش آموزان به دانش پیشین از کلمات و مفاهیم توصیف‌شده در متن نیاز دارند. از این رو، مهم است که سطح زبان و سن در نظر گرفته شوند. بنابراین، دانش‌آموز کوچک‌تر یا کم‌تجربه‌تر به ابزار آموزشی آسان‌تر و قابل‌دسترس‌تر نیاز دارد.

زبان آموزان پس از کسب اطلاعات کافی و پشت سر گذاشتن دوره های مورد نیاز باید بتوانند در مواردی که در پایین ذکر می کنم مهارت داشته باشند :

  • موضوع هر متنی را مشخص کنند.
  • با skim  کردن متن را متوجه شوند.
  • متن را با سرع قابل قبولی Scan  کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنند.
  • بتوانند اطلاعات جزئی را نیز کسب کنند.
  • بتوانند متن را عمیق و با دقت بخوانند و تجزیه و تحلیل کنند.

 

شما میتوانید در کلاسهای تدریس خصوصی آیلتس و تافل مجموعه بهکلام شرکت کنید.

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش

نکات طلایی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

will و going to در زبان انگیسی

خواندن ,آموزان ,زبان ,دانش ,مهارت‌های ,متن ,دانش آموزان ,و یا ,متن را ,به طور ,زبان آموزان ,ترویج مطالعه گسترده

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پایگاه شعر ماناموتور:مرجع تخصصی مشاوره فنی،انواع الکتروموتور وبلاگ معرفی بهترین محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی گام به گام های کلاس هشتم اینجا همه چیز هست فروشگاه مریم نارسیس مدیا سیدی یا ابن الحسن ... احــــــرام تـــــفــــــکـــــر علی قناد